Friday, January 21, 2011

Keselamatan UiTM Perlis Adalah Kesusahan Semua

2011 sem 3 bagi aku...
Ingatkan okay semua...
but its really damn thing with 
"Bukit Aman UiTM kampus Perlis"
.
.
.
.
Nama je Aman..
X aman mana pn bg aku
Dan Mungkit Bg Semua
Pengguna yang sama waktu dengannya
.
.
.
Ape kejadah aku nak pegy PI
kena tawaf uitm dulu..
ada tempat yg 200m je pn aku
kena tawaf
dek kerana sistem lalu lintas yg dikatakan sistematik itu.
so many 1 way in here..
and traffic lagi sesak dari sedia kala
cz every body use the same route..
pge2, 1 simpang smpai 3 org guard jga?
metropilotan ka?
dulu x pakai sistem ni x da plak guard jaga simpang.
.
.
.
spe la pk sistem ini..
maunya aku hentak kepalanya di lantai
lalu ku pijak2..
knp?
ade la aku tersempak ngan guard yg x ikut sistem yg org dea wat sndiri.
wrong way ikut dan jew..
jeles aku cz dea leh shortcut2..
.
.
.
aku sebagai pelajar pn bleh pk altenatif yang lain.
1 - memandangkan bahu jalan yang agak luas..
Why x perbesarkan je jalan..
peruntukan mesti ada?
where it gone?
2 - pelajar yg nk kua sgt makan n jalan2 kat lua kampus
sediakan la route untuk pejalan kaki.
3 - wat la banci dlu sblm bertindak..

No comments:

Post a Comment